Robotprocessen laver kontrol af borgernes indtægter via deres kontoudtog.
•Robotten journaliserer kontoudtog og indtaster dokumentbeskrivelse på de forskellige bilag som skal kontroleres.
• Robotten fremsøger sager via dokumenter med dokumentbeskrivelsen.
• Alle indtægter fra valgt minimums beløb indføres i regneark, uagtet indkomsttypen.
• Hvis saldo på kontoudtog overstiger valgt maximums beløb markeres saldoen med gult i regnearket (jf. Aktivlovens formueregler).
• Dette er en AI robot, som lærer hvilke poster der skal kontrolleres ved at læse og forstå dokumenterne/kontoudtogene.
• Regnearket/Excel ark, placeres som en kladde på sagen, til manuel efterbehandling, robotten foretager en del formateringer på forhånd f.eks. måneds- og års saldo.
• Robotten bruges på alle sager, hvor forskellige indsættelser har betydning for ydelsen.
• Der foretages manuel gennemgang og formatering efterfølgende, for at Excel filen kan bruges som et redegørelses-bilag overfor borgeren.